Klantenservice
1 Verzenden en retourneren
1.1 Waarom rekent CleanPets verzendkosten?
CleanPets rekent verzendkosten, want verzenden is nu eenmaal niet gratis. We kunnen de producten ook allemaal iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen – zoals meestal gebeurt. Maar wij houden de kosten liever eerlijk & simpel. Als u de producten komt afhalen, kost u dat spierkracht of benzine en tijd. Als wij verzenden kost ons dat een doosje, verzendkosten en tijd.
1.2 Mag ik de producten terugsturen?
Iedere consument die via internet producten koopt, heeft het recht om deze bestelling binnen 14 dagen te annuleren. Dat noemt men het herroepingsrecht. Dit is een wettelijk recht dat u als consument de mogelijkheid geeft om u over uw aankoop te bedenken. Het is echter niet de bedoeling om spullen te gebruiken en dan, als het toch niet bevalt, terug te sturen. U moet de goederen namelijk - indien redelijkerwijze mogelijk - in originele staat retour kunnen sturen.

Bij CleanPets betekent dit, dat u binnen 14 dagen een bericht aan stuurt waarin u de annulering aankondigd, dit mag zonder opgaaf van de redenen. Na deze aankondiging heeft u wederom 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Na ontvangst en controle van de retourgekomen bestelling ontvangt u het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug op uw rekening. Zodoende zijn enkel de kosten voor de retourzending van u naar CleanPets voor uw eigen rekening.
1.3 Verzend CleanPets ook naar het buitenland?
Ja, bij CleanPets heeft u de mogelijkheid om naar bijna alle landen van Europa te laten versturen.
1.4 Wat zijn de verzendkosten bij CleanPets?
Voor het afleveren van de door u bestelde producten op het door u aangegeven adres maken wij gebruik van de diensten van Post NL. U betaalt bij ons maar € 4,95 en wij zorgen ervoor dat alle paketten tot 30 kg binnen Nederland keurig door Post BL worden afgeleverd. Voor bestellingen die door middel van brievenbuspost kunnen worden verzonden, brengen wij slechts € 3,50 in rekening. 

Voor de levering van pakketten buiten Nederland gelden andere tarieven, welke worden getoond bij het invoeren van de bestelling.

Indien een bestellingen naar België en Duitsland moet worden verstuurd, berekent CleanPets € 7,95 (tot 30 kg).

Voor pakketten boven de € 85,- in Nederland, België en Duitsland rekent CleanPets geen verzendkosten.

Voor andere landen in Europa - zone 1 zijn de verzendkosten vanaf 13,50, in zone 2 gelden er tarieven vanaf 18,50.
2 Voorraden en levering
2.1 Het product wat ik wil hebben is niet op voorraad en nu?
Helaas kunnen wij niet alle producten continu op voorraad hebben. Hierdoor treft u producten aan waarbij staat vermeld dat deze niet op voorraad zijn. Gelukkig hebben wij hele goede afspraken met onze leveranciers gemaakt over onder andere levertijden. Zodra u een product besteld, wat niet op voorraad is, krijgt onze leverancier dit automatisch en per direct door. Zij zullen dan zorgen dat het product direct aan ons word toegezoonden, zodat wij het aan u kunnen uitleveren. Hierdoor zal de levertijd in de praktijk maximaal 5 werkdagen bestrijken.

De verwachte levertijd staat altijd onder de op voorraad/niet op voorraad melding benoemd. Zo heeft u een goed beeld van de verwachte levertermijn aan u.

Door deze informatie met u te delen, hopen wij u goed te informeren over de snelheid van leveren. Zodat u met een gerust hart kan bestellen, ook al is het product bij ons even niet voorradig.
2.2 Wat is de levertijd van de producten?
Als wij uw bestelling op voorraad hebben, zullen wij deze zo snel als mogelijk aan u verzenden. In de praktijk betekent dit dat u uiterlijk 2 dagen na uw bestelling de levering ontvangt, maar meestal al de volgende dag.

Soms is een product echter niet op voorraad. Onze leverancier ontvangt bij een bestelling van een niet voorradig product direct een melding van uw bestelling en zal het product per eerste mogelijkheid aan ons toesturen zodat wij uw bestelling aan u in orde kunnen maken. Door deze goede werkafspraken, ontvangt u de bestelling dan ook bijzonder snel. De verwachte levertijd van de producten staan bij het product vermeld.
2.3 Waarom heeft CleanPets niet alles op voorraad?
Er kunnen verschillende redenen zijn waarom wij producten niet standaard op voorraad hebben. Dat kan bijvoorbeeld zijn bij bederfelijke goederen of minder courante maten van producten. U kunt zich voorstellen dat het aanleggen en beheren van een voorraad behoorlijke kosten met zich meebrengt. Omdat wij u scherpe prijzen willen kunnen bieden, hebben we ervoor gekozen om niet alle producten op voorraad te hebben.

Wel heeft CleanPets met zijn leveranciers goede afspraken gemaakt over het toesturen van producten die worden besteld, maar die bij CleanPets niet op voorraad zijn. Zo zorgen wij dat het voor CleanPets en u betaalbaar is en blijft, zonder dat u te lang op een bestelling moet wachten.
3 Trimmers en andere professionals
3.1 Kan ik ook als professioneel gebruiker bij CleanPets bestellen?
Natuurlijk! Als professional weet u hoe belangrijk het is om producten te gebruiken van de beste kwaliteit. Bij CleanPets kunt u deze producten verkrijgen.

Als u zich onder vermelding van uw bedrijfsgegevens inschrijft bij CleanPets, kunt u tevens gebruik maken van de speciale korting voor professionals.
3.2 Hoe schrijf ik me als professional in bij CleanPets?
U kunt zich als professioneel gebruiker bij CleanPets inschrijven door het onderstaande formulier volledig ingevuld aan ons toe te sturen op administratie@cleanpets.nl.

Inschrijfformulier in PDF
Inschrijfformulier in Word
Neem contact op
* Verplichte velden
Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »